Suntem în clasa a II-a, am învățat înmulțirea până la 4 și vreau să consolidam puțin prin joc.
Jocul 1 - Trenul matematic
Se împart copiilor jetoane cu factorii corespunzători produselor: 12, 16, 18, 20, 24. (Am ales aceste produse pentru că pot avea mai multe vagoane)
Se aleg 5 copii-locomotive care primesc jetoanele cu produsele.
Când se dă startul, locomotivele trebuie să-și găsească vagoanele corespunzătoare cât mai rapid.
Jocul 2 - "Cine sunt eu?"
Jetoanele se așază într-un teanc, astfel încât, 3 câte 3, să fie o înmulțire-2 factori și produsul. De exemplu: 2, 4 și 8. Produsul trebuie evidentiat, astfel copiii să știe că reprezinta rezultatul. Eu le-am făcut produselor un chenar și am ales aceeași culoare pentru toate jetoanele cu produse.
Copiii vin câte 3 la tablă. Fiecare ia un jeton și îl așază în coroana de pe cap fără să vadă numărul. Uitându-se la numerele colegilor, trebuie să spună fiecare ce număr este pe jetonul lui.
Copiilor le-a plăcut și s-au au prins repede regulile.
Coroanele sunt făcute din carton colorat. La spate am capsat un elastic de bani, astfel se așază bine pe capul fiecărui copil.
Joc 3 - Constructorii/Înghețata
Copiii au realizat aceste jocuri, cu ajutorul jetoanele se construiesc blocurile sau înghețata. Jetoanele reprezinta fiecare înmulțire: prin adunare repetată, prin desen, produsul.
Voi ce jocuri jucati la matematică?
Succes și inspirație vă doresc!
Ilona
Comentarii
Trimiteți un comentariu